Εγκαταστάσεις Web TV studios
Το τμήμα Broadcast Solutions Division της Comart αναλαμβάνει έργα σχεδιασμού, εγκατάστασης και υποστήριξης Web TV studios. Μέσω εγκαταστάσεων Web TV studio μπορούν να παράγονται και να προβάλλονται μέσω του διαδικτύου συνεντεύξεις – συζητήσεις, εκπομπές κάθε είδους, παρουσιάσεις καθώς και στιγμιότυπα από άλλες τοποθεσίες με την χρήση εξωτερικού συνεργείου. Επιπλέον δίνεται η δυνατότητα για ζωντανή μετάδοση (Live) ή Video on demand για τους χρήστες του διαδικτύου 24 ώρες την ημέρα.
Η εμπειρία της Comart στην υλοποίηση ανάλογων εγκαταστάσεων σε συνδυασμό με την πληρότητα λύσεων από τους συνεργάτες – κατασκευαστές καθιστούν την εταιρεία ιδανικό συνεργάτη για αντίστοιχα έργα.
Για τις λύσεις Web TV studio της Comart προτείνουμε προϊόντα και τεχνολογίες των εταιρειών, Yamaha, Panasonic, Newtek, Blackmagic Design, Building4Media, Dexel, Lupo, Arri, Fostex και άλλων.
Για αξιόπιστο upload του σήματος από τη Web TV studio στο διαδίκτυο προτείνονται λύσεις ADSL, 3G, satellite, ή οποιαδήποτε άλλη σύνδεση μέσω ειδικού router.
Μερικές απλές οδηγίες για webcast μεταδόσεις Κοντινά πλάνα Οι περισσότεροι θεατές webcasts τα παρακολουθούν μέσω κάποιου monitor υπολογιστή συνήθως μέχρι 24 ίντσες αλλά και σε smartphones με πολύ μικρές διαγώνιους οθόνης. Για καλύτερη απόδοση σε τέτοιου τύπου οθόνες καλό είναι να αποφεύγονται τα μάκρυνα πλάνα. Πλάνα πάνω από το στέρνο και μέχρι την κορυφή του κεφαλιού θα πρέπει να προτιμούνται. Μία κάμερα Σε γενικές γραμμές ο τρόπος χρήσης της κάμερας και άλλες συμβατικές μέθοδοι παραγωγής που χρησιμοποιούνται ευρέως σε τηλεοπτικές μεταδόσεις δεν είναι κατάλληλες για παραγωγές webcast. Για παράδειγμα συνήθως χρησιμοποιείται μία μόνο κάμερα και συνήθως γίνεται επεξεργασία πριν «ανέβει» το υλικό στο διαδίκτυο με συνέπεια να μην είναι απαραίτητοι σκηνοθέτες (floor directors) και διπλές ή πολλαπλές κάμερες. ¬¬Υπάρχουν περιπτώσεις που μπορεί να χρησιμοποιηθούν και πολλαπλές κάμερες για κάποιο γεγονός ή για παράλληλες μεταδόσεις ώστε μετά να γίνει επεξεργασία των δύο σημάτων σε περιβάλλον post production. Άλλα η ζωντανή αλλαγή από κάμερα σε κάμερα δεν είναι απαραίτητη για μία απλή παραγωγή webcast. Ουδέτερα χρώματα Τα φόντα είναι προτιμότερο να είναι απλά και χρωματικά ουδέτερα. Tα περίπλοκα γραφικά, η προβολή slides, η προβολή σε “Chroma key” ή σε green-screen δεν είναι απαραίτητα αφού τα πλάνα στις περισσότερες περιπτώσεις είναι πολύ κοντινά. Καλό είναι να αποφεύγονται λευκά ή μαύρα φόντα. Τα λευκά φόντα θα «λάμπουν» κυριολεκτικά ενώ στα μαύρα ή πολύ σκούρα θα δημιουργείται πρόβλημα ευκρίνειας με παρουσιαστές με σκούρα ρούχα ή μαλλιά. Επιπλέον δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται έντονα ριγέ και εμπριμέ ρούχα καθώς αυτά θα φαίνονται ότι «κινούνται» στην οθόνη λόγω του φαινομένου «μουαρέ» Το “news desk” πρέπει να είναι χρωματικά ουδέτερα επίσης, οι λαμπερές επιφάνειες όπως γυαλί, ανοξείδωτο κλπ. θα αντανακλούν το φως. Στις περισσότερες περιπτώσεις το γραφείο δεν θα φαίνεται λόγω των πολύ κοντινών πλανών. Φωτισμός O φωτισμός του σετ πρέπει να γίνει προσεκτικά. Ισχυρές λάμπες αλογόνου πρέπει να φωτίζουν τον παρουσιαστή από μπροστά και από τα πλάγια του προσώπου. Ο οπίσθιος φωτισμός θα κάνει τον παρουσιαστή να ξεχωρίζει από το φόντο. Ελαφρά ισχυρότερος φωτισμός στο ένα πλάι και πάνω από τον παρουσιαστή θα δημιουργήσει μία ευχάριστη τρισδιάστατη αίσθηση. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται λάμπες φθορισμού γατί δημιουργούν ένα «αρρωστημένο» μπλε τόνο παντού. Ήχος Η χρήση επαγγελματικών μικρόφωνων συνίσταται για καλύτερα αποτελέσματα. Ιδανικά θα πρέπει να χρησιμοποιηθούν ασύρματα ή ενσύρματα μικρόφωνα lavaliere τα οποία μέσω μία κονσόλας μίξης για βελτίωση της ποιότητας θα οδηγούνται στον υπολογιστή. Τα επιτραπέζια μικρόφωνα δεν « ακολουθούν » τον ήχο κάποιου κινούμενου παρουσιαστή όπως τα μικρόφωνα lavaliere και μπορεί να διαταράσσουν οπτικά το πλάνο. Κάμερα Απαραίτητη είναι μία σταθερή βάση για την κάμερα. Ένας τρίποδας με κινούμενη κεφαλή και ένας σε υψηλής ποιότητας casters είναι ιδανικοί αν χρειάζεται να μετακινήσετε την κάμερα κατά την διάρκεια της εκπομπής. Επιπλέον στηρίγματα “Steadicam” πρέπει να χρησιμοποιούντα για πλανά από hand held κάμερες ώστε να ελαχιστοποιηθεί φαινόμενο “shake” Ο έλεγχος της κάμερας θα πρέπει να μπορεί να γίνεται απομακρυσμένα μέσω remote control ώστε να αποφεύγονται αναπηδήσεις κατά την διάρκεια μια εκπομπής όταν πρέπει να γίνει κάποια ρύθμιση. Η κάμερα καλό είναι να τοποθετείται σε ελαφρά γωνία από τον παρουσιαστή/θέμα ώστε να δημιουργείται μια πιο ενδιαφέρουσα λήψη. Πηγή: http://www.ehow.com/how_6149321_build-news-tv-studio-broadcasting.html